Rüzgar Bizi Götürecek


Rüzgar Bizi Götürecek

Modern İran şiiri dediğimizde akla ilk gelen şair, Füruğ Ferruhzad. Hayatının ve şiirinin her aşamasında birbirinden farklı, birbirinden cesur hamlelerle çıkar karşımıza. İran dünyasında kendi haklarının ihlaline şiirleriyle karşı çıkmıştır. Çocukluğundan beri bastırdığı özgürlüğün acısını çeker. Babası askerdir ve onun otorite tavırları, annesinin ilgisiz yaklaşımları onu şiire daha çok itmiştir. Bu çürüyen ev hayatından kendisini çıkarmak için evlerine sık sık gelen, edebiyatçı kimliğiyle Füruğ’a bir özgürlük umudu olan Perviz Şapur’la evlenir. Ancak mutlu olamaz. Çok kısa süren evlilik, Kamyar’ın doğumunun ardından son bulur. Mahkeme kararı ise çocuğun Perviz Bey de kalacağını söyler.
Füruğ, hayatı boyunca evladını göremez.

Hayatı daha büyük bir cehenneme çevrilen Füruğ, tek tutacağı şiirler olmuştur. Konuşamadıklarını yazar, haykıramadıklarını, evlat hasretini her şeyi kağıtlara döker.

En ses getirdiği şiirlerinden birisi ‘Günah’ şiiridir. Bu şiirin ses getirmesinin sebebi, cinsel imgelerle beraber yaşadığı yasak ilişkiyi yazmaktadır. İran edebiyatında sansasyonel bir izlenim yaratır. Ve çok geçmeden dedikodular, linçler ve yıkıcı sonuçlar da peşinden gelmiştir. Füruğ bu dönemde psikolojik destek almıştır. Ve hayatı boyunca hep o şiirler mücadele etmiştir. Füruğ bu tepkilere karşı ise kendini şöyle savunmuştur;
‘Biri bu yolu yürümeliydi ve kendimde o cesareti gördüğüm için öncü oldum. İranlı kadınların özgür olmamalarını ve erkeklerle eşit haklara ulaşmalarını arzu ediyorum.’


Bunlar da İlginizi Çekebilir



Ophélia'ya Mektuplar

Pessoa'nın sevgiye bir muhtaçlığı olduğunu hissettiriyor. Bazı yerlerde artık saf sevginin değil, kıskançlığın, takıntılığın hakim olduğunu göreceksiniz.

Daha Fazlasını Oku
Theo'ya Mektuplar

. Lakin bir süre sonra yine sesler ve hayaller devam etmiştir. (Kulağını da bu süre zarfında kesmiştir. Ve kulağını bir hayat kadınına vermiştir.)

Daha Fazlasını Oku